خانه هوشمند » بلاگ هوشمند سازی ساختمان | مقالات خانه هوشمند » افزایش ارزش ساختمان مسکونی با هوشمند سازی خانه

افزایش ارزش ساختمان مسکونی با هوشمند سازی خانه

افزایش ارزش ساختمان با هوشمند سازی ملک درنوع زندگی امروزی بشر بسیار فراگیر و مورد استقبال واقع شده. چراکه همه ما بیشتر و بیشتر به دنبال آسایش و رفاه زندگی روزمره خود هستیم.

و دراین میان تکنولوژی همواره خدمتگذار انسان بوده. البته بحث این مقوله درمورد اینکه شاید هم تکنولوژی گاهی آزار دهنده باشد نداریم.

در جامعه‌ی پرشتاب امروزی، هرچه نگرانی کمتری داشته باشید، زندگی راحت‌تری خواهید داشت. مدیریت تمام دستگاه‌های خانه تنها از یک مکان و رهایی از دردسرهای کوچکی همچون خاموش کردن چراغ قبل از خواب یا تنظیم دمای اتاق هنگام بیدار شدن، یکی از دلایل اصلی افراد برای روی آوردن به خانه هوشمند است.

افزایش ارزش ساختمان

بسیاری از سیستم‌های هوشمند دارای قابلیت کنترل از راه دور هستند. بدین ترتیب، اگر فراموش کنید قهوه‌ساز را پیش از ترک خانه خاموش کنید، لازم نیست دوباره به خانه برگردید.

تنها کافی است به قابلیت کنترل از راه دور سیستم روی گوشی یا کامپیوتر دسترسی داشته باشید تا ظرف چند ثانیه دستگاه را خاموش کنید.

چگونگی افزایش ارزش ساختمان با هوشمند سازی خانه

خانه‌های هوشمند شامل سیستم‌های امنیتی پیشرفته‌ای هستند که کمترین خطا را نسبت به سیستم کنترل انسانی دارند.

به کمک دوربین هوشمند و سنسور حرکتی با اتصال به ایستگاه پلیس محلی یا شرکت امنیتی خصوصی، امنیت بیشتری را برای ساکنان خانه فراهم می‌کنند.

در خانه‌های هوشمند می‌توان به‌جای قفل‌های معمولی از کلید کارتی یا اثر انگشت استفاده کرد تا بدین ترتیب ورود سارقان به خانه دشوارتر شود.

شگفت انگیز نیست؟ آیا خودشما برای امنیت بیشتر، جلوگیری از سرقت حاضر به انجام سرمایه‌گذاری نیستید؟ آیا این خود دلیلی برای ارزش بالاتر یک ملک ایمن نیست!

مصرف بهینه انرژی در هوشمند سازی ساختمان

خانه‌های هوشمند انرژی کمتری مصرف می‌کنند، یا به عبارتی کنترل اتلاف انرژی دقیق تری دارند. دما و روشنایی اتاق می‌تواند مطابق با مصرف کاربر تنظیم شود. سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی هوشمند می‌توانند تا ۵۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

مثلاً وقتی کسی در اتاق نباشد، چراغ‌ها می‌توانند به‌طور خودکار خاموش شوند و ترموستات را می‌توان طوری تنظیم کرد تا دمای داخل در طول روز کاهش یابد و درست قبل از رسیدن ساکنان خانه،‌ دوباره به درجه‌ی مناسب برگردد. تمام این کارهای خودکار، همراه‌با دستگاه‌های مدرن و کم‌مصرف، در مصرف برق، آب و گاز صرفه‌جویی می‌کنند.

تاریخ انتشار : سه‌شنبه, 15 شهریور 1401 || نویسنده: Admin
دسته بندی : اخبار
برچسب ها :

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *