خانه هوشمند » بلاگ هوشمند سازی ساختمان | مقالات خانه هوشمند » کنترل خانه هوشمند وشیوه‌های اتصال آنها چگونه است

کنترل خانه هوشمند وشیوه‌های اتصال آنها چگونه است

کنترل خانه هوشمند بسیار ساده‌تر از خانه‌های قدیمی یا سنتی امکان پذیر است. لوازم برقی منزل همیشه آنلاین منتظر دستورات اجرایی شما هستند.

کنجکاوید چگونه مالک یک خانه هوشمند به تجهیزاتبرقی منزل دستوری ارسال ویا اصلا چطور به آنها متصل می‌شود. اگر این سوالات ذهن شماست، احتمالا در اولین گام هوشمند سازی ساختمان هستید.

تکنولوژی آشنا و قدیمی Wi-Fi از گذشته های نه چندان دور با بشر همراه و درخدمت ما بوده. امروزه بابهره گیری ازهمین تکنولوژی ارتباطی، سطح وسیعی ازنیازهای انسان برآورده می‌‎شود.

نحوه اتصال و کنترل خانه هوشمند

تجهیزات هوشمند سازی خانه و ساختمان مبتنی بر اتصال سیمی بحث خاصی درموردشان نیست. خیلی ساده در ذهنتان یک ارتباط سیمی معمول را تجسم کنید.

اتصال و کنترل خانه هوشمند

اما گروه دوم محصولات خانه هوشمند با استفاده از پروتکل های بیسیم مورد بحث هستند. به طور خلاصه عمده اتصالات رایج درمیان این محصولات را بررسی می‌کنیم

پروتکل های Wi-Fi و زیگبی

وایفای یکی از شناخته شده ترین پروتکل های ارتباطی بیسیم است. امروزه به دلیل فراگیری گسترده آن اکثر افراد نحوه کار و ویژگی‌های راه اندازی آن را می‌شناسند.

این پروتکل سطح اطمینان مناسب و عدم نفوذپذیری مطلوبی را دراختیار مصرف کنندگان آن قرار داده، که باعث محبوبیت آن شده.

اما شبکه پروتکل زیگبی که با پرداختن به برخی معایب Wi-Fi وارد میدان شده، برای انتقال داده هایی در حجم کم و البته در فواصل یا مسافت کم طراحی شده است.

میزان نفوذپذیری این پروتکل درحد وایفای دوست داشتنی قابل اطمینان نیست. اما برای اینترنت اشیاء درحد کوچک بسیار مناسب و ایده‌آل است.

سایر پروتکل های ارتباطی خانه هوشمند

پروتکل های دیگری مثل بلوتوث، زی-ویو و امثال هم برای ارتباط و دریافت دستورات اجرایی تجهیزات هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برندهای تولید کننده محصولات خانه هوشمند، با توجه به ویژگی ها یا شرایط تولید دستگاه خود پروتکل مختلفی را برای تولید وبه دنبال آن عرضه کالا انتخاب می‌کنند.

درعصر بهینه سازی مصرف انرژی کاهش هزینه برق با هوشمند سازی ساختمان برای مطالعه دردسترس است.

تاریخ انتشار : یکشنبه, 26 تیر 1401 || نویسنده: Admin
دسته بندی : اخبار
برچسب ها :

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *