روش‌های هوشمند سازی خانه یا محل کار رابیشتر بشناسید

روش‌های هوشمند سازی خانه یا محل کار رابیشتر بشناسید. هوشمند سازی خانه و یا محل کار به چه صورت میباشد؟ بررسی انواع هوشمند سازی.

برای هوشمند سازی هرمحیطی همچون: خانه، محل کار و… روش های متعددی وجود دارد که نصاب های لوازم هوشمند سازی خانه آن را با توجه به نیاز آن محیط به انجام انجام اقدام میکنند.

آیا این محیط نیازی به این نوع تجهیزات و یا تجهیزات مورد نظر سازگار میباشد؟ ا جمله سوالاتی هستند که افراد برای نصب باید به آن توجه کنند.

برای هوشمند سازی تجهیزات هوشمند چندین پروتکل وجود دارد که با توجه به نیاز آن محیط برای هوشمند سازی تجهیزات تحت آن پروتکل تهیه میشود.
پروتکل های زیگبی، وای_فای، KNX از جمله پروتکل های هوشمند سازی میباشند که کاربران زیادی را در دنیا دارا میباشد.

روش‌های هوشمند سازی خانه با توجه به فضای کاری و یا مهم بودن عملکرد تجهیزات میتواند متغیر باشد.
همانطور که در قبل تر به آن اشاره شد پروتکل های زیادی برای هوشمند سازی در دنیا عرضه شدند در بعضی از این پروتکل ها
نصب و راه اندازی این محصولات از طریق کابل مخصوص انجام میشود مانند پروتکل KNX که مزایا و معایب در جلو تر به اشاره خواهد شد.

در روش های دیگر اتصالات تجهیزات از طریق پروتکل های بی سیم توسط امواج های رادیویی، امواج وای-فای و… انجام میشود پروتکل هایی
نظیر وای-فای، زیگبی، زیگ وی و.. از جمله پروتکل های هوشمند سازی بی سیم میباشند.

معایب روش های سیمی و بی سیم:

هردو این روش ها مزایا و معایبی دارا میباشند در روش های با سیم که توسط کابل مخصوص انجام میشود سرعت انتقال داده به سنسور ها و..
در کمترین روش ممکن انجام میشوند و درصد خطا در عمل مربوطه تقریبا صفر میباشد ولی نمیتوان از معایب آنها سرباز زد برای نصب همچین پروتکل سیمی باید به نصب کنده کاری در خانه انجام شود و هزینه ای را دربر میگیرد و در صورت ارتقا در مدتی بعد از اجرا این نوع پروتکل باید تمامی سیم کشی مجدد تجهیز شود.

در روشی دیگر بسیار از کاربران ترجیح میدهند تا از پروتکل بی سیم استفاده کنند که نیازی به هزینه کابل های مخصوص و نصب درون دیوار نیست و به راحتی و کمترین زمان میتوان خانه و یا محل کار را هوشمند کرد ولی نمیتوان از معایب این نوع پروتکل های بی سیم سرباز زد این میباشد که محدودیت نصب تجهیزات در پروتکل وای-فای و یا شبکه اینترنت قطع شود از طریق راه دور امکان کنترل از راه دور نمیباشد.

تجهیزات هوشمند سازی خانه بی سیم

تاریخ انتشار : یکشنبه, 8 خرداد 1401 || نویسنده: Admin
دسته بندی : اخبار

دیدگاه خود را به ما بگویید.

(*) نام
(*) ایمیل
سایت
درباره ریل اسمارت

ریل اسمارت کار بازسازی ساختمان‌های قدیمی‌ در تهران را از سال 1396 آغاز کرد. با استقبال جامعه از هوشمند سازی منازل، سال 1399 حوزهٔ فعالیت به اینترنت اشیا (IOT) گسترش یافت.

ایران- تهران، محله اختیاریه، خیابان خداجو

info {AT} realsmart.ir

02126249641

09128754393 - خانم رشیدی

09124941911

© خانه هوشمند مالک حقوق مادی و معنوی طرح ومحتوا سایت است.

نمادهای اعتماد فروشگاه