خانه هوشمند » بلاگ هوشمند سازی ساختمان | مقالات خانه هوشمند » وظیفه پنل مرکزی هوشمند درکنترل سیستم اتوماسیون

وظیفه پنل مرکزی هوشمند درکنترل سیستم اتوماسیون

وظیفه پنل مرکزی هوشمند درکنترل سیستم اتوماسیون. گزینه پیشنهادی هوشمند سازی خانه. مزایای پنل های مرکزی.

اگر در منزل شما تجهیزات هوشمند موجود باشد، کنترل آن احتمالا مستقیم از طریق اپلیکیشن یا غیر مستقیم از طریق هاب مرکزی صورت می‌گیرد و مشکلی بوجود نمی‌آید اما اگر تعداد این ابزار ها بیشتر شود، کنترل هرکدام از آنها با یک اپلیکیشن دشوار می‌شود و شما مجبور میشوید اپلیکیشن های بیشتری برای کنترل آنها نصب کنید. برای حل این مشکل پنل های مرکزی هوشمند خلق شدند.

پنل مرکزی هوشمند چیست؟

پنل های مرکزی هوشمند در واقع ابزار هایی برای کنترل چندین ابزار هوشمند هستند تا شما بتوانید منزل هوشمند خود را مدیریت کنید. یک پنل مرکزی هوشمند تمام منزل شما را کنترل می‌کند و مغز اصلی یک خانه هوشمند است. پنل مرکزی هوشمند، اپلیکیشن های هوشمند و تجهیزات مرتبط را از نظر اطلاعاتی بررسی می‌کند و اطلاعات اصلی آن را روی نمایشگر خود نشان می‌دهد.

پنل های مرکزی هوشمند توانایی اتصال تعداد زیادی اپلیکیشن و تجهیزات هوشمند از جمله پروتکل زیگبی و Wi-Fi را دارند و از این جهت مشکلی ندارند.
خود پنل مرکزی هوشمند با اپلیکیشن کنترل و مدیریت می‌شود و از طریق دستیار صوتی نیز این قابلیت را دارا می‌باشد.

امروزه پنل های مرکزی جایگاه اصلی خودشان را به تاچ پنل ها واگذار کردند و با ارائه صفحه تمام تاچ (لمسی) هرگونه
کلید های فیزیکی و لمسی را محو کردند و با صفحه ای یک دست ضمن کنترل بهتر خانه, نمایی زیبا ای برای خانه شما جلوه می کند.

مزایای پنل مرکزی و تاچ پنل:

از دیگر وظیفه پنل مرکزی هوشمند میتوان به نمایش اطلاعاتی از قبیل دما، رطوبت، نور،حرکت و… را اشاره کرد و به صورت مداوم در حال بروز رسانی اطلاعات خود هستند. این پنل های مرکزی هوشمند سیستم اندروید را برای مدیریت منزل هوشمند بکار می‌گیرند تا وسایل و ابزار های هوشمند راحت تر با پنل مرکزی ارتباط برقرار کنند.

این پنل های مرکزی هوشمند خود دارای میکروفون و در برخی مدل ها دارای اسپیکر نیز می‌باشند تا شما راحت تر بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید و مانند دیگر تجهیزات هوشمند که قابلیت کنترل از طریق دستیار های صوتی را هم دارند.

ابزار های هوشمند مختلفی مانند لامپ های هوشمند، سیستم های صوتی، دوربین های هوشمند و… هم می‌توانند با پنل ارتباط بگیرند و مشکلی در نوع کار آنها وجود ندارد. کیفیت نمایشگر این پنل ها بالا است و دقت کنتراست و رزولوشن آنها همانند یک تبلت می‌باشد.

نصب پنل مرکزی هوشمند

امکان نصب پنل های مرکزی هوشمند در مدل های مختلف در خانه شما موجود میباشد. در برخی از مدل ها برای نصب باید حتما تغییری در سیم‌کشی ساختمان ایجاد شود تا پنل مرکزی هوشمند بتواند با وسایل هوشمند موجود ارتباط برقرار کند. راهکار آسان‌تر سیم‌کشی روکار است در این حالت در ساختمان تخریبی صورت نمی‌گیرد.

اما در بسیاری از پنل های مرکزی هوشمند جدید اصلا نیازی نیست تا تغییر اساسی در سیم‌کشی ساختمان ایجاد شود و به صورت بی سیم ارتباط خود را با تجهیزات می سازد.
ابعاد نمایشگر پنل مرکزی هوشمند باید در حد و حدودی باشد تا شما در موقع کار با آن با مشکلی برخورد نکنید. همچنین تعبیه پنل مرکزی در محیطی باید نصب گردد تا در دسترس افراد باشد و مدیریت آن آسان شود.

تاریخ انتشار : یکشنبه, 17 اردیبهشت 1402 || نویسنده: Admin
دسته بندی : اخبار
برچسب ها :

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *