خانه هوشمند » بلاگ هوشمند سازی ساختمان | مقالات خانه هوشمند » معرفی خانه هوشمند بامشهورترین خانه های هوشمند جهان

معرفی خانه هوشمند بامشهورترین خانه های هوشمند جهان

معرفی خانه هوشمند از صفر منظور وهدف این پست نیست! دراین پست مشهورترین خانه های هوشمند جهانی را معرفی وبررسی میکنیم.

هوشمند سازی ساختمان امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و استفاده ازاین تکنولوژی به شدت فراگیر شده است. سطوح مختلفی برای هوشمند سازی متصور است.

برترین خانه های هوشمند

از یک ساختمان تمام هوشمند، تا خانه‌ای که فقط به یک لامپ هوشمند تجهیز شده. همگی در گروه خانه های هوشمند قرار می‌گیرند.

معرفی خانه هوشمند بیل گیتس

محل زندگی بیل گیتس در واشنگتن، همانطور که تصور می‌کردید. مجهز به پیشرفته‌ترین نوع محصولات هوشمند سازی ساختمان است.

بنا وساخت این خانه ۱۳۰ میلیون دلاری که با نام زانادو 2.0 (Xanadu 2.0) شناخته می‌شود، ۷ سال زمان برده است. هر یک از ساکنان این خانه با میکروچیپی که به سینه آنها سنجاق می‌شود در سراسر خانه توسط حسگرها کنترل می‌شود.

به کمک این میکروچیپ‌ها دما و روشنایی اتاق با ورود افراد به هر اتاق و مطابق با میل یا سلیقه آنها تنظیم می‌شود. موسیقی موردعلاقه ساکنان در سراسر خانه مطابق میلشان تنظیم میشود.

نمایشگرهای بزرگ تنها با لمس یک دکمه، تابلوهای نقاشی و تصاویر مورد علاقه‌ی فرد را نمایش می‌دهند. حتی اتاق‌های مهمان هم تمام این ویژگی‌های هوشمند را دارند.

سازه هوشمند خانه کوچک اینتل

از شرکتی که شیفته هرچه کوچک‌تر کردن محصولات تکنولوژی می‌باشد باید هم انتظار ساخت خانه هوشمند کوچک داشته باشید. این خانه دارای ابعاد کلی ۲۰ متر وپراز دستگاه‌های هوشمند است.

به کمک اپلیکیشنی روی تبلت یا گوشی موبایل می‌توانید. روشنایی خانه را تنظیم کنید، در را قفل کرد، ورود بدون کلید با تشخیص چهره را فعال کرد و دمای اتاق را تغییر داد.

سیستم ورودی خانه هوشمند اینتل را می‌توان از راه دور کنترل کرد تا صاحب‌خانه حتی اگر در شهر دیگری بود، بتواند شخص پشت در را ببیند و در صورت تمایل، آن‌ها را به خانه راه بدهد.

بهتر از همه اینکه در این خانه‌ی کوچک لازم نیست حتی از جای خود بلند شوید. نرم‌افزار تشخیص صدا این امکان را می‌دهد تا با فرمان‌های صوتی هم چیز به‌راحتی کنترل شود.

سازه هوشمند موزه علم و صنعت شیکاگو

این سازه سه طبقه که به شکل موزه و برای سکونت دو نفر طراحی شده است، به کمک دو تکنولوژی هوشمند و سبز، از جمله سیستم اتوماسیونی است که مقدار مصرف انرژی خانه را به صورت کامل کنترل می‌کند.

یکی از بهترین خانه‌های هوشمند در دنیاست. نگاه کردن در آینه‌ی حمام این ساختمان نه‌تنها انعکاس صورت شما بلکه اخبار و وضعیت آب‌و‌هوا را نیز نشان می‌دهد. می‌توانید برای دوش گرفتن محدودیت زمانی تعیین کنید. تا وقتی از این حد عبور کرد، به شما هشدار بدهد.

علاوه بر این‌ها فراموش نکنید. خانه های هوشمند در ایران هم نه تنها وجود دارند. بلکه بسیار محبوب و پیشرفته هستند.
همچنین برای اطلاع از هزینه خانه هوشمند در سال 1402 مطلبی برای شما فراهم شده است.

شما در مورد هوشمند سازی ساختمان چه تصوری دارید. یا اصلا به این تکنولوژی اطمینان کافی دارید؟!

تاریخ انتشار : یکشنبه, 13 شهریور 1401 || نویسنده: Admin
دسته بندی : اخبار
برچسب ها :

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *