خانه هوشمند » بلاگ هوشمند سازی ساختمان | مقالات خانه هوشمند » پروتکل خانه هوشمند وقابلیت اطمینان به این سیستم هوشمند

پروتکل خانه هوشمند وقابلیت اطمینان به این سیستم هوشمند

پروتکل خانه هوشمند امروزه به دلایل مختلفی بسیار مورد توجه مردم سراسر دنیا قرار گرفته است. توانایی این سیستم‌ها در انجام به موقع امور تکراری به اثبات رسیده.

همچنین از همه مهمتر اینکه خطاهای رایج انسانی و محاسباتی در این سیستم ها به صفر وحداقل ممکن درمقایسه با انجام امور توسط انسان است.

هنگام استفاده از یک سیستم هوشمند نگران این که سیستم خاموشی لامپ در زمان مشخص را فراموش کند. یا اینکه جریان برق دستگاهی را قطع نماید.

قابلیت اطمینان به سیستم پروتکل خانه هوشمند

برای اطلاع از اینکه تاچه سیستم خانه هوشمند قابل اطمینان است، کافی‌ست همین موضوع را در ذهن مرورکنید که دیگر خبری از خطاهایی مثل فراموش کاری نیست.

درکنترل رطوبت محیط تاخیری وجود ندارد. سرمایش و گرمایش مطابق دمای لحظه‌ای محیط تنظیم خواهد شد. ویک استاندارد ایده‌آل برای امور دراختیار شماست.

پروتکل های سیستم هوشمند سازی خانه

فراگیرترین تکنولوژی یا پروتکل مورد استفاده در هوشمند سازی خانه همان Wi-Fi آشنا و البته پروتکل جدیدتر زیگبی‌ست.

پروتکل های خانه هوشمند

پروتکل زیگبی همچون Wi-Fi قابلیت ارسال فرمان یا داده در فاصله بسیار طولانی را ندارد. اما با این وجود گزینه مناسبی برای برقراری ارتباط بین دستگاه های هوشمند با فاصله کم در یک منزل مسکونی به‌شمار می‌رود.

البته مدنظر داشته باشید پروتکل زیگبی آسیب پذیری بیشتری در نفوذ نسبت به پروتکل Wi-Fi دارد. اما این یک ارتباط محلی در فواصل کوتاه است.

درنتیجه؛ شاید نفوذ پذیری به یک شبکه محلی چندان معنای روشنی نداشته باشد.

برای هوشمند سازی ساختمان ازکجا شروع کنیم

قبل‌از هرچیز اطلاعات کافی درمورد شروع هوشمند سازی ساختمان کسب کنید. فعالان این حوزه بسیارند، که محصولات متنوع با امکانات زیاد به شما عرضه می‌کنند.

حسب امکاناتی که نیاز دارید محصولات هوشمند را شناسایی ودر مورد خرید آنها تصمیم گیری کنید.

برخی وسایل هوشمند خانه مانند لامپ هوشمند به راحتی پیچش لامپ در پاتروم‌های رایج، قابل نصب هستند. اما برخی دیگر نیازمند آشنایی و شناخت مفاهیم شبکه، تنظیمات اولیه و راه اندازی تخصصی دارند.

پس ضمن شناخت نیازتان، باید نوع کاربری و اطلاعات مورد بحث را بشناسید تا یک سیستم هوشمند موفق راصاحب شوید.

تاریخ انتشار : چهارشنبه, 22 تیر 1401 || نویسنده: Admin
دسته بندی : اخبار
برچسب ها :

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *