خانه هوشمند » بلاگ هوشمند سازی ساختمان | مقالات خانه هوشمند » هوشمند کردن خانه از تجهیزات موردنیاز تا نحوه نصب

هوشمند کردن خانه از تجهیزات موردنیاز تا نحوه نصب

هوشمند کردن خانه را خودتان انجام دهید. شاید واژه خانه هوشمند در ذهن به‌ خوبی یادآوری نمی‌شود. اما شروع اینکار بسیار ساده با مزایایی شگفت انگیز است.

لامپ قدیمی را از سر پیچ باز کنید. یک لامپ هوشمند را در همان سرپیچ ببندید. کار تمام است. البته آشنایی با پروتکل خانه هوشمند را به شما پیشنهاد میکنیم.

لامپ هوشمند آر جی بی

هوشمند سازی خانه خودرا از کجا شروع کنیم

برای شروع هوشمند کردن خانه قبل‌ از خرید تجهیزات نیازهای تکراری خود را شناسایی کنید.

مثلا: چراغ حیاط باید در ساعتی خاص روشن، خاموش شود. ساعت خاصی با مراجعه به کلید اینکارا انجام می‌دهید. یا موارد دیگری مثل دمای محیط، برای قطع-وصل سیستم تهویه در رنج دمای تنظیم شده.

نیازهای دوره‌ای وتکراری‌را می‌توانید به سیستم هوش مصنوعی بسپارید. دراین صورت بدون خطاهای راج انسانی همچون فراموش کاری، وظایف‌شان رادر ساعت مشخص انجام می‌دهند.

شخصی معمولا قبل‌ از ترک خانه و مراجعه به محل کار اسپرسو سازش را از خاموش نمی‌کند. می‌تواند با خرید پریز هوشمند از راه دور براحتی جریان برق دستگاه را قطع کند.

همچنین؛ خانه هوشمند در نگهداری از سالمندان یک بازوی کمکی بدون خطا و بسیار عالی خواهد بود.

در یک منزل مسکونی لوازم برقی بسیار زیادی وجود دارد. مشابه آن؛ تجهیزات برقی هوشمند مانند کلید کولر هوشند، پریز هوشمند، رله، کلید دو پل و… همگی در هوشمند سازی به کمک شما خواهند آمد.

تجهیزات مورد نیاز متداول یک خانه 100متری

ساده‌ترین حالت ممکن به محصولات زیر برای هوشمند سازی یک خانه 100متری نیاز خواهید داشت. که حسب سلایق یا موارد خاص شما ممکن است متغیر باشد.

البته درکنار اینها کنترلر رادیویی که به همراه ریموت عملکرد دارد را نیز نیاز خواهید داشت. برندهای زیادی دراین عرصه فعالیت دارند. که با مقایسه ویژگی های آنها بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید.

در این بین دو برند بیشتر به گوش خورده این حوزه محصولات هوشمند سونوف و تویا هستند. قیمت، کیفیت و تنوع کالاهای هوشمند سازی خانه بسیار زیاد است.

فراموش نکنید؛ مصرف برق تجهیزات هوشمند باانجام تنظیمات، بسیار بهینه ومدیریت شده خواهد بود.

تاریخ انتشار : جمعه, 17 تیر 1401 || نویسنده: Admin
دسته بندی : اخبار
برچسب ها :

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *